جام جهان نما

خرید اینترنتی -فروش اینترنتی -فروشگاه اینترنتی

جام جهان نما

خرید اینترنتی -فروش اینترنتی -فروشگاه اینترنتی

توضیحی درباره ی متاتگها

شاید قبل از شروع این درس لازم باشد توضیحی درباره ی متاتگها بدهم. متاتگها تگهایی هستند که در بین تگ هد (head) قرار می گیرند و معمولا توسط مرور گر به نمایش در نمی آیند بلکه حاوی راهنمایی هایی برای مرورگر و یا موتورهای جستجو هستند.

*عزیزانی که هیچ گونه آشنایی با کدهای اچ اتی ام ال ندارند پیشنهاد می شود ابتدا مطلب درباره ی اچ تی ام ال را مطالعه نمایند.

متاتگهای زیادی برای موتورهای جستجو وجود دارد که من در اینجا قصد ندارم تمام آنها را توضیح دهم اما به نظر میرسد دو متاتگ keywords و description برای جستجوگرهای اینترنتی از اهمیت بیشتری برخوردارند که شما می توانید هر دوی آنها را در بین تگ هد ( ) از قالب وبلاگ خود پیدا کنید و به صورتهای زیر هستند.

متاتگ کی وردز (keywords) با معادل فارسی کلمات کلیدی به صورت زیر:

متاتگ دسکریپشن (description) با معال فارسی توضیحات به صورت زیر:

توجه داشته باشید که در قالب شما ممکن است طراح قالب تگهای مخصوص سرویس وبلاگ نویسی شما را قرار داده باشد تا بطور خودکار برخی عبارات با آنها جایگزین شود مثلا ممکن است در سرویس بلاگفا تگی که عنوان را مشخص می کند در تگ کی وردس قرار گیرد و به این ترتیب عنوان هر صفحه به عنوان یکی از کلمات کلیدی محسوب شود که کار بسیار صحیحی است و شما می بایست این عبارت را تغییر ندهید بلکه فقط کلمات مرتبط را علاوه بر آن بیافزایید و اگر کلمات غیر مرتبطی وجود دارد حذف نمایید همچنین در تگ توضیحات معمولا نویسندگان حرفه ای قالب وبلاگ ترتیبی می دهند تا توضیحاتی که کاربر  قبلا به عنوان توضیح وبلاگ در قسمتی همچون توضیحات وبلاگ وارد کرده است در این قسمت قرار گیرد.

حال ممکن است این سوال را از بنده داشته باشید که شما عملا باید چه کاری انجام دهید تا از این قسمت به نحو احسنت استفاده نمایید...

کلمات کلیدی:

شما باید در قسمت متاتگ keywords کلمات کلیدی مرتبط با وبلاگ خود را وارد کنید البته با در نظر گرفتن نکات زیر:
1- کلمات میبایسی با یک حرف کاما (،) از یکدیگر جدا شوند.
2- تعداد کل حروف (کاراکتر) هایی که در این قسمت قرار می گیرد بهتر است کمتر از سیصد حرف باشد(با در نظر گرفتن فاصله ها و کاما ها)
3- اگر کلمه ی کلیدی شما یک عبارت مانند "آموزش وبلاگ نویسی" است بهتر است سه کلمه یا کمتر باشد(ملاک برای تعداد کلمه فاصله های بین آنهاست)

توضیحات:

در قسمت متاتگ description یک توضیح کوتاه از وبلاگ خود قرار دهید که این توضیح باید به صورت یک جمله باشد و البته خود این جمله باید حاوی کلمات کلیدی باشد. معمولا این عبارت در هنگام لیست نتایج به عنوان توضیح در زیر لینک وبلاگ شما در نتایج گوگل خواهد آمد البته اگر این قسمت حاوی هیچ کلمه ی کلیدی نباشد گوگل به ناچار قسمتی از خود متن وبلاگ (که حاوی کلمات مورد نظر باشد) را نمایش خواهد داد. سعی نمایید تعداد کل کاراکترهای این قسمت هم بیشتر از 250 حرف (با احتساب فاصله ها) نباشد.

در صورت هرگونه ابهام آنرا در قسمت نظرات همین مطلب مطرح فرمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد