جام جهان نما

خرید اینترنتی -فروش اینترنتی -فروشگاه اینترنتی

جام جهان نما

خرید اینترنتی -فروش اینترنتی -فروشگاه اینترنتی

اهمیت تصویر در وب سایت

حتی اگر وبلاگ شما به عکس و تصویر اختصاص نداشته باشد احتمال فراوانی دارد در هر مطلبی که به وبلاگ ارسال می کنید از تصاویر نیز استفاده کنید . نقش تصاویر در بالا بردن آمار یک وبلاگ از طریق گوگل تقریباً به همان اندازه ی متن است و در برخی موضوعات ممکن است دارای نسبت بیشتر یا کمتری باشد و اغلب آمار وبلاگهای با موضوع عکس و تصویر به سرعت زیادی از طریق بخش images.google.com افزایش پیدا می کند. اما اینکه تصاویر در نتایج برتر به نمایش درآیند مستلزم رعایت نکاتی است که حتی این نکات بر روی رتبه بندی قسمت متن هم تأثیر می گذارد.

  • مهمترین بخشی که گوگل به آن توجه می کند تا به این نتیجه برسد که عکس مرتبط با کلمه ای است که مورد جستجو واقع شده است مرتبط است نام آن عکس یا وجود کلمات کلیدی در آدرس آن است به این معنی که اگر به آدرس تصاویر دقت کنید متوجه می شوید که تصاویر می توانند حاوی کلمات کلیدی باشند گرچه بعضی از آپلودسنترها پس از قرار دادن عکس نام آنرا بر اساس الگوهای خود تغییر می دهند اما در بسیاری از سرویسها این امکان در اختیار شماست که عکس را با همان نامی که در روی کامپیوتر شما بر روی اینترنت قرار دهید و از لینک آن در وبلاگ خود استفاده کنید گرچه ممکن است دست شما برای استفاده از کاراکترهای فارسی بسته باشد.
  • بخش مهم دیگر Alternate text یا متن جایگزین است که اغلب سرویسها به طور پیش فرض هنگام قرار دادن عکس در مطلب به شما این امکان را می دهند یک متن جایگزین برای عکس تعیین کنید که این متن در دو صورت به نمایش در خواهد آمد اول زمانی که کاربر نشانگر ماوس را روی عکس برای لحظه ای قرار دهد و دوم زمانی که به هر دلیلی تصویر نتواند به نمایش درآید (مثلا زمانی که تصویر به طور موقت در دسترس نباشد یا کاربر نمایش تصاویر را در مرورگر خود غیرفعال کرده باشد) پس همیشه از این بخش برای قرار دادن کلمات کلیدی که هم با عکس و هم با متن مرتبط باشد (حداکثر 200 کاراکتر) قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که این ویژگی را خالی نگذاشته اید (این ویژگی در اچ تی ام ال همان شاخص Alt است)
  • در محیط ویندوز قبل از آپلود عکس رو آن کلیک راست کنید و گزینه ی Properties را انتخاب کنید و به لبه ی  Summary بروید در این بخش پارامترهایی وجود دارند که قرار دادن کلمات کلیدی در آنها در نهایت روی رتبه بندی تصاویر در موتورهای جستجو بی تأثیر نخواهد بود.
  • بهتر است تصاویر بر روی فضای خود شما قرار داشته باشند یعنی اگر عکس را از اینترنت دانلود می کنید ابتدا آنرا ذخیره کنید و سپس بر روی فضای خود قرار داده و از آن در وبلاگ استفاده کیند زیرا عکسی که قبلا در جایی دیگر توسط گوگل شناسایی شده است نمی تواند برای وبلاگ شما به راحتی رتبه ی مناسبی به دست آورد.

نکته ی بسیار مهمی که باز هم روی آن تاکید می کنم این است که در انتخاب پارامترهای فوق کلمات کلیدی می بایستی با متن ، خود عکس، و عنوان و ... هماهنگ و تا حد امکان ارتباط آنها مستقیم باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد